UGRYŹ TEMAT: Scrapbooking

17:20:00



 Hej wszystkim! :)

  ,,Ugryź temat'' to nowa kategoria (?) na moim blogu. Jak sama nazwa wskazuje będę opisywać np. jakąś technikę artystyczną, pokazując przy tym moje prace. Na pierwszy ogień poszedł scrapbooking.

Trochę historii...

   Scrapbooking to sztuka ręcznego tworzenia i dekorowania albumów oraz kartek znana na całym świecie. Gdyby dokładniej się temu przyjrzeć to kartki powinno się określić jako cardmaking, ale większość ludzi zalicza je do scrapbookingu. Technika ta narodziła się nie w Chinach o dziwo, ale w Stanach Zjednoczonych. Scrapbooking znalazł zastosowanie w historii, którą nie przekazywano słowem, a obrazem. Chodzi mi tu głównie o albumy. Pierwszymi znanymi scrapbookerami byli Mark Twain i Thomas Jefferson. Tak, moi drodzy. Mężczyźni, nie kobiety...  W latach 90 ludzie otwierali małe sklepy próbując zmienić swoje hobby w źródło utrzymania. Niestety wiele z nich zbankrutowało.

Współcześnie...

Jeszcze kilka lat temu scrapbooking był popularny głównie w Stanach Zjednoczonych, a w Polsce mało się o nim mówiło. Dziś ma swoich fanów na całym świecie, a firmy zapewniające materiały zapalonym scrapbookerom zarabiają grube miliony. Powiedzmy sobie szczerze. To hobby do najtańszych nie należy.

No dobra, ale co potrzebuję by zacząć?

Pierwszą i najważniejszą rzeczą jest wyobraźnia. To ona ustala nam ograniczenia. Na szarym końcu są pieniądze. Ktoś mądry kiedyś powiedział, że zdolny z byle czego zrobi arcydzieło. Wiadomo, że jeśli zaopatrzymy się w droższe materiały będzie to lepiej wyglądać, ale nic nie poradzimy.
Każdy z nas ma ochotę wykupić cały sklep, gdy widzi te piękne kartony i dziurkacze...  Ale pamiętajcie! Nie wszystko naraz.

Narzędzia wykorzystywane w scrapbookingu:

- papiery ozdobne
- dziurkacze
- washi tapes ( taśmy z różnymi wzorami )
- naklejki
- sztuczne kwiatuszki
- stemple
- mgiełki   ( kolorowy sprey )
- maski  ( wycięte wzory, po których pryskamy mgiełką )
- guziki
- wstążki
- kryształki
- brokat
- wycinanki
- nożyczki z ozdobnymi brzegami
- stare czasopisma
- zdjęcia
- i wiele, wiele innych!

Jeżeli jesteście zainteresowani, mogę zrobić post z listą zakupów dla początkujących. Nie za drogo i z umiarem!

Kilka dni temu robiłam kartkę urodzinową dla mojej koleżanki. Nie mogłam jej pokazać wcześniej, ponieważ nie chciałam żeby się domyśliła, że to dla niej. Musiałam czekać i modlić się, by Poczta Polska mnie nie zawiodła... :D Format A5, czyli A4 złożone na pół. Przepraszam za jakość zdjęć. Były robione wieczorem i w pośpiechu. Światło odwiecznym wrogiem youtuberów i blogerów...

Przód kartki.


Tył kartki.


Kartka po otwarciu. Zamazałam życzenia.


Nie przedłużając, dotarliśmy do mety dzisiejszego ,,Ugryź Temat''. Jak zawsze liczę na komentarze. Wyrażajcie opinie, proponujcie tematy kolejnych postów, no i opowiedzcie mi o waszych doświadczeniach związanych z tą techniką! :)

PS. Przed Wielkanocą powinna pojawić się przynajmniej jedna kartka.  Trzymajcie się i aby do piątku! :D

~ Amy

Zainteresują Cię:

10 komentarze

  1. Śliczna kartka 😊 Kiedy spis twoich kolorowanek ? 😁
    PS : Nie mogę się już doczekać kolejnych postów twój blog jest świetny 😉😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! To dla mnie wiele znaczy, szczególnie, że mój blog jest dopiero w zalążku. Niedługo szykują się zmiany, a to kwestia kilku dni. Jeśli chodzi o kolorowanki to jeśli zostanę jutro w domu, powinny pokazać się wieczorem. Potrzebuję dobrego światła, któro jest najlepsze rankiem... W dni szkolne, gdy późno wracam do dyspozycji mam jedynie żółte światło lampy. :/

      Usuń
    2. Wiem co czujesz ja też wracam późno ze szkoły :-\

      Usuń
  2. To jest poprostu cudo! Cudo! Chyba spróbuję...

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak, zrób notkę o najważniejszych rzeczach :D Wybacz że ostatnio nie komentuję - net mi nawala :/ Ale czytam każdą notkę ;) Kartka jest przecudowna, sama zamierzałam się do scrapbookingu, ale ceny mnie lekko przeraziły :/ W każdym razie z ogromną ciekawością przezytałabym notkę o tym, co potrzebne początkującemu.
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma sprawy. Nie mam ci tego za złe. :D Notka powinna pojawić się jeszcze w tym tygodniu.

      Usuń
  4. Milusio tutaj u Ciebie, ja też dopiero zaczynam, powodzenia i trzymam kciuki:)

    http://fireonrain.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Już zaglądam do ciebie. ^^

      Usuń
  5. osz Ty Orzeszku! piękna karteczka stoi na meblach żeby każdy widział :D Nie miałam wczesniej pojęcia, że potrafisz robić takie ładne kartki :)
    P.S. Poczta Polska nie zwiodła :D <3 Jeszcze raz dziękuję Amy :-*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No patrz jaka niespodzianka! Nie ma za co. :*

      Usuń

Dziękuję za komentarze! Wszystkie czytam i na nie odpowiadam. ♥